Over Ons

BELINDOMAG is opgericht in september 2012 met het idee om een magazine uit te geven voor zowel de Indonesische gemeenschap in Nederland als voor degenen die geïnteresseerd zijn in Indonesië.

BELINDOMAG houdt de Indonesiërs in Nederland up-to-date over wat er allemaal gebeurt in hun gemeenschap in zowel Nederland als in Indonesië. Onderwerpen zoals het nieuws, entertainment en diverse artikelen over reizen, evenementen, hotspots, toko’s, restaurants, etc. die ook de Nederlandse samenleving aanspreekt komen aan bod.

Wat is Belindo?

De term Belindo is een combinatie van de woorden “Belanda” (Nederland) en “Indonesia” (Indonesië). Het reflecteert de historische en hechte relatie tussen de twee landen. Echter, deze term is meer dan alleen een afkorting, het is een term dat filosofisch kan worden gedefinieerd. Deze term weerspiegelt een persoon die in twee werelden leeft, of je nu Nederlands, Indonesisch of een mix van beide bent. In dit geval kan Belindo refereren naar iemands identiteit, oogpunt, ervaring, interesse of waarden. Onze slogan is: “I’m Belindo, are you?”

Visie & Missie

Het aantrekken en verbinden van Indonesiërs in Nederland door middel van het delen van verhalen en informatie. Indonesische ondernemers voorzien van een platform waar zij hun eigen bedrijf ondernemingen diensten kunnen promoten om zo de activiteiten te bevorderen. Het geven van een positiever beeld van Indonesië door middel van het verstrekken van verhalen en informatie die inspirerend zijn en een optimistische waarde hebben. Waarom aandacht voor positieve informatie? Wij geloven dat het de Indonesische en Nederlandse gemeenschappen dichter bij elkaar zal brengen. Maar ook dat actie ondernemen nodig is voor het opbouwen van een Indonesische gemeenschap, vooral de jongere generaties die haar culturele identiteit en erfgoed waardeert, viert en behoudt. Wij geloven dat dit mensen zal aantrekken om partnerschappen te vormen en investeringen zal stimuleren in Indonesië.

 

Wie zijn BelindoMag?

Nadia Hasan, Hoofdredacteur

Nadia HasanNadia gelooft dat het delen van positieve informatie en optimistische gedachten over Indonesië bijdraagt aan het bouwen van een Indonesische gemeenschap, vooral de jongere generaties, die haar culturele identiteit en erfgoed waardeert, viert en behoudt.

 

Natasha Nordin, Sales & PR

Natasha Nordin Marketing Belindomag.nlNatasha is een spontaan, gedreven en enthousiast persoon die positief in het leven staat. Ze is jong van geest en door haar creativiteit ontstaan de meest bijzondere evenementen. Natasha mag je dag en nacht wakker maken voor lekker eten, zoals pisang goreng en mie bakso. “Ik ben Belindo want mijn grootste passie is reizen naar andere landen om daar te genieten van de verschillende culturen en gerechten, zoals dat van Indonesië, en dit deel ik graag met anderen.”

 

Ifa Chaeron, Redacteur & Webmaster

Ifa ChaeronIfa gelooft dat positiviteit een drijfkracht is om te beseffen wat zinvol is in het leven. Een manier om dit te kunnen realiseren is om mensen bij elkaar te brengen en te verbinden. Daarom boeit het haar om voor BelindoMag te netwerken.
“Ik ben Belindo omdat ik geloof dat we samen creatieve bruggen kunnen bouwen tussen beide culturen.”

 

 

 

 

FreshMail.com
 

FreshMail.com